Menu

Xenos winkels

Xenos heeft zo'n 165 winkels in Nederland.We heten je hartelijk welkom in onze Xenos-werelden en laten je graag onze kleurrijke winkels zien.

  • Waar vind ik een Xenos-winkel?
  • We hebben zo'n 165 winkels in Nederland. Zoek hier de dichtstbijzijnde winkel.

  • Hoe kan ik betalen in een Xenos-winkel?
  • In onze winkels kun je betalen met cash geld, pinpas, creditcard (Visa, Mastercard & American Express) en cadeaukaarten zoals de Xenos-giftcard, VVV cadeaukaart en Huis & Tuin Cadeau.

  • Is mijn favoriete Xenos-winkel open tijdens de feestdagen?
  • Dat is verschillend per winkel. Kijk hier bij jouw favoriete Xenos-winkel of er speciale openingstijden zijn.

  • Hoelang heb ik de tijd om mijn aankopen te ruilen of te retourneren?
  • Je hebt 14 dagen de tijd om je winkelaankopen te ruilen of te retourneren.

  • Krijg ik meteen mijn geld terug als ik iets retourneer in de winkel?
  • Bij een winkelaankoop krijg je meteen je geld terug. Via de bankkaart als je ook met de kaart betaald hebt in dezelfde winkel als waar je het product retour brengt. Anders krijg je de retourbetaling contant. Promotieartikelen kunnen niet geretourneerd worden.

  • Kan ik een product dat ik online besteld heb, ruilen in een Xenos-winkel?
  • Ja, je kan ervoor kiezen de bestelling gratis terug te brengen naar één van onze winkels. Let op: dit is alleen mogelijk als je niet via AfterPay betaalt. Neem je bestelbevestiging mee die je per e-mail van ons hebt ontvangen, dit kan of uitgeprint of op je smartphone. Meld je in de winkel bij de kassa waar onze medewerkers je graag te woord staan. Je kan of meteen een ander product kiezen of het betaalde bedrag retour ontvangen. Indien het een ‘Online Only’-product betreft, krijg je het bedrag niet in de winkel uitbetaald, maar wordt er een creditering gedaan en wordt het bedrag retour gestort via de door jou gekozen betaalmethode bij de bestelling.

  • Hoe zorgen wij voor het veilig winkelen in deze tijd met extra maatregelen?
  • Ja, je kan ervoor kiezen de bestelling gratis terug te brengen naar één van onze winkels. Let op: dit is alleen mogelijk als je niet via AfterPay betaalt. Neem je bestelbevestiging mee die je per e-mail van ons hebt ontvangen, dit kan of uitgeprint of op je smartphone. Meld je in de winkel bij de kassa waar onze medewerkers je graag te woord staan. Je kan of meteen een ander product kiezen of het betaalde bedrag retour ontvangen. Indien het een ‘Online Only’-product betreft, krijg je het bedrag niet in de winkel uitbetaald, maar wordt er een creditering gedaan en wordt het bedrag retour gestort via de door jou gekozen betaalmethode bij de bestelling.

    Lees hier alles over veilig winkelen.

  • Ik heb een klacht over een winkel, waar kan ik terecht?
  • Het is het handigst om een klacht te bespreken met de (plaatsvervangend) winkelmanager van de betreffende winkel. Mocht dit geen bevredigend antwoord opleveren, neem dan contact op met onze klantendienst zodat we je verder kunnen helpen.

  • Hoe weet ik of een product in een bepaalde winkel op voorraad is?
  • Onze winkels zijn allemaal verschillend qua oppervlakte en bieden daarom ook niet allemaal hetzelfde assortiment aan. Door de winkel te bellen, weet je zeker dat jouw favoriete Xenos-product ook in voorraad is. En natuurlijk hebben al onze winkels een winkelbestelpunt, waardoor ze altijd bij ons grote magazijn terechtkunnen om jou van dienst te zijn. Je vindt het telefoonnummer van je favoriete Xenos-winkel op de winkelpagina.

  • Kan ik mijn online bestelling afhalen in een Xenos-winkel?
  • Ja, je kan een online bestelling gratis afhalen in een van onze Xenos-winkels. Kies tijdens het bestelproces voor deze optie en selecteer je favoriete Xenos-winkel. Wij verzenden je bestelling dan naar deze winkel. Je ontvangt een ’Track & Trace’-code, zodat je weet wanneer je bestelling klaarligt om opgehaald te worden. Bij het ophalen in de winkel moet je een factuur kunnen voorleggen (de bijlage bij de orderbevestigingsmail die je hebt gekregen). Deze kan je uitprinten of op je smartphone laten zien aan onze medewerkers.

    Producten met Extra@Home-bezorging kan je niet afhalen in een winkel. Deze grote en/of zware producten kan je alleen thuis laten bezorgen.

    Let op! Wanneer een winkel wordt verbouwd, is het niet mogelijk om een bestelling in die winkel te laten bezorgen. Dit vanaf 3 weken voor de laatste verkoopdag t.e.m. de heropening.

 

Neem contact met ons op

Chat met ons  Direct contact
Bel ons op 078-77 77 68 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.