Menu

Bestellen en betalen

Bestellen en betalen op Xenos.be werkt heel makkelijk en snel. Kom je er toch niet helemaal uit? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:

Bestellen

  • Wat is de status van mijn bestelling?
  • De bestelbevestiging is het bewijs dat je bestelling goed is doorgekomen. Je ontvangt deze binnen enkele minuten na het bestellen via de e-mail. Heb je een online account? Dan kun je de orderstatus ook altijd terugvinden bij je bestelhistorie.

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Bekijk je spamfolder, misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen. Niks gevonden? Misschien heb je per ongeluk een typfout gemaakt bij het invoeren van je mailadres. Maak gebruik van de chat om dit te melden aan onze klantendienst.

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  • Plaats je favoriete Xenos items in de winkelmand.

    Stap 1. Adresgegevens invullen
    Als je ingelogd bent met je Xenos-account zijn je adresgegevens automatisch ingevuld, lekker makkelijk!

    Stap 2. Bezorgmethode kiezen
    Het is mogelijk om je pakket thuis te laten bezorgen of je kunt het ophalen bij een winkel in de buurt.

    Stap 3. Betaalmethode kiezen & controleren
    Kies je betaalmethode en controleer je bestelling.

    Stap 4. Afrekenen
    Voor het afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving.

    Stap 5. Bevestiging bestelling
    In je mail ontvang je een bevestiging van je bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Annuleren kan niet meer als je bestelling definitief afgerond en betaald is, omdat we meteen aan de slag gaan in ons magazijn om je bestelling in te pakken. Je kan natuurlijk je bestelling wel retourneren zodra ze bezorgd is.

  • Kan ik de inhoud van mijn bestelling nog wijzigen?
  • Het wijzigen van je bestelling kan alleen als je nog niet hebt afgerekend. Na betaling van je bestelling is deze afgerond en gaan we meteen aan de slag in ons magazijn om hem in te pakken.

  • Ik heb een typefout gemaakt in mijn bezorgadres, wat moet ik doen?
  • Dit kunnen wij helaas niet wijzigingen omwille van de privacyregels. Ook PostNL kan het leveradres van je bestelling helaas niet meer aanpassen. Een bestelling die al onderweg is, kan je vaak nog wel laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit kan je aangeven als je de ’Track & Trace’-mail hebt ontvangen.

  • Het product dat ik wil bestellen is uitverkocht. Wat kan ik doen?
  • Is een product uitverkocht, dan kan je je mailadres achterlaten. Je ontvangt dan eenmalig een e-mail zodra het betreffende product weer in voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd. Mogelijk is het product nog wel in voorraad bij jouw favoriete Xenos-winkel in de buurt. Bel gerust naar de winkel om dit na te vragen.

  • Is een uitverkocht product later weer leverbaar?
  • Door retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen al snel weer leverbaar zijn. Wanneer een product is uitverkocht, kan je je mailadres achterlaten bij het betreffende product. Je krijgt dan een seintje zodra het product weer op voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.

  • Ik wil graag bestellen als zakelijke klant, hoe moet ik dat doen?
  • Bij Xenos leveren we natuurlijk ook aan bedrijven. Ons brede en kleurrijke assortiment is zeker geschikt voor de zakelijke markt. Een product gezien op onze website die je met een groot aantal (vanaf een bestelwaarde van € 450.-) en een zakelijk account zou willen bestellen? Vul dit formulier in, onder vermelding van je ondernemingsnummer. We nemen dan binnen 3 werkdagen contact met je op over je zakelijke bestelling. Ook overige vragen kunnen gesteld worden via het formulier.

  • Waarom hanteert Xenos een minimaal orderbedrag voor haar webshop?
  • Wij proberen onze producten tegen de scherpst mogelijke prijzen aan te bieden. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimumbedrag van 15 euro. In tegenstelling tot bij veel andere webwinkels worden onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen niet verrekend in de verkoopprijzen van onze producten. Je kan op Xenos.be al online bestellen vanaf € 15. Wil je toch een kleinere aankoop doen, dan kan je altijd in één van onze winkels terecht. Er zijn zo'n 165 Xenos-winkels, verspreid over heel Nederland.

  • Zijn de verkoopprijzen inclusief BTW?
  • Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief het Nederlandse BTW tarief.

 

Betalen

  • Op welke manier kan ik betalen?
  • Online kan je betalen met Bancontact, KBC, Payconic, creditard, Belfius, Paypal, Riverty (extra kosten €1,99) via overboeking en/of met cadeaukaarten zoals de Xenos-giftcard, Huis & Tuin Cadeau en De Cadeaukaart.

  • Kan ik bij Xenos achteraf betalen?
  • Ja, dat is mogelijk. Je kunt betalen met een creditcard en Riverty (voorheen Afterpay). Bij Riverty ontvang je een link waarmee je achteraf kunt betalen. Hiervoor betaal je €1,99.

    Een andere manier om achteraf te betalen is via overboeking. Je order wordt dan verwerkt nadat de betaling is ontvangen.

  • Hoe werkt betalen met een cadeaukaart?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen met een cadeaukaart. Nadat je onderin op afrekenen klikt, wordt je doorgestuurd naar een volgende pagina. Daar kun je kiezen welke cadeaukaart je wilt gebruiken en daarna vul je jouw cadeaukaart gegevens in. Je kunt per bestelling slechts 1 cadeaukaart verzilveren. Dit geldt echter niet voor de Xenos cadeaukaarten: je kunt per bestelling meerdere Xenos cadeaukaarten verzilveren. Is het saldo op je cadeaukaart niet toereikend voor het gehele bedrag? Kies dan voor een andere betaalmethode.

  • Ik heb een Xenos-cadeaukaart, waar kan ik checken welk bedrag er (nog) op staat?
  • Je kunt het saldo van je Xenos-cadeaukaart hier checken.

  • Hoelang is een Xenos-cadeaukaart geldig?
  • De Xenos-cadeaukaarten zijn geldig tot 3 jaar na uitgfite. Giftcards die via een speciale actie worden gegeven, vormen hier een uitzondering op. In dit geval wordt op en bij de giftcard aangegeven tijdens welke specifieke periode de giftcard geldig is.

  • Mijn Xenos cadeaukaart werkt niet, wat kan ik doen?
  • Als je Xenos-cadeaukaart niet werkt, neem dan contact op met onze klantendienst. Zij helpen je graag verder.

  • Ik heb een kortingscode. Wanneer vul ik dit in?
  • Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) een kortingscode invullen. De korting wordt automatisch verrekend bij de betaling. De korting is niet geldig op cadeaukaarten, lopende acties en verzendkosten. Let op: De kortingscode is hoofdlettergevoelig.

  • Heeft Xenos een veilige online betaalomgeving?
  • Ja, zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving. Je transactiegegevens worden verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

 

Neem contact met ons op

Chat met ons  Direct contact
Bel ons op 078-77 77 68 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.