Bestellen en betalen
Bestellen en betalen op Xenos.be werkt heel makkelijk en snel. Kom je er toch niet helemaal uit? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:
Bestellen
- Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
-
Plaats je favoriete Xenos items in de winkelmand.
Stap 1. Adresgegevens invullen
Als je ingelogd bent met je Xenos-account zijn je adresgegevens automatisch ingevuld, lekker makkelijk!
Stap 2. Bezorgmethode kiezen
Het is mogelijk om je pakket thuis te laten bezorgen of je kunt het ophalen bij een winkel in de buurt.
Stap 3. Betaalmethode kiezen & controleren
Kies je betaalmethode en controleer je bestelling.
Stap 4. Afrekenen
Voor het afrekenen kom je terecht in een extra beveiligde internetomgeving.
Stap 5. Bevestiging bestelling
In je mail ontvang je een bevestiging van je bestelling.
- Ik heb een typefout gemaakt in mijn bezorgadres, wat moet ik doen?
-
Dit kunnen wij helaas niet wijzigingen omwille van de privacyregels. Ook PostNL kan het leveradres van je bestelling helaas niet meer aanpassen. Een bestelling die al onderweg is, kan je vaak nog wel laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit kan je aangeven als je de ’Track & Trace’-mail hebt ontvangen.
- Het product dat ik wil bestellen is uitverkocht. Wat kan ik doen?
-
Is een product uitverkocht, dan kan je je mailadres achterlaten. Je ontvangt dan eenmalig een e-mail zodra het betreffende product weer in voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd. Mogelijk is het product nog wel in voorraad bij jouw favoriete Xenos-winkel in de buurt. Bel gerust naar de winkel om dit na te vragen.
- Is een uitverkocht product later weer leverbaar?
-
Door retourzendingen kunnen uitverkochte artikelen al snel weer leverbaar zijn. Wanneer een product is uitverkocht, kan je je mailadres achterlaten bij het betreffende product. Je krijgt dan een seintje zodra het product weer op voorraad is. Indien het artikel niet meer wordt aangevuld, worden je gegevens automatisch verwijderd.
- Ik wil graag bestellen als zakelijke klant, hoe moet ik dat doen?
-
Bij Xenos leveren we natuurlijk ook aan bedrijven. Ons brede en kleurrijke assortiment is zeker geschikt voor de zakelijke markt. Een product gezien op onze website die je met een groot aantal (vanaf een bestelwaarde van € 450.-) en een zakelijk account zou willen bestellen? Vul dit formulier in, onder vermelding van je ondernemingsnummer. We nemen dan binnen 3 werkdagen contact met je op over je zakelijke bestelling. Ook overige vragen kunnen gesteld worden via het formulier.
- Waarom hanteert Xenos een minimaal orderbedrag voor haar webshop?
-
Wij proberen onze producten tegen de scherpst mogelijke prijzen aan te bieden. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimumbedrag van 15 euro. In tegenstelling tot bij veel andere webwinkels worden onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen niet verrekend in de verkoopprijzen van onze producten. Je kan op Xenos.be al online bestellen vanaf € 15. Wil je toch een kleinere aankoop doen, dan kan je altijd in één van onze winkels terecht. Er zijn zo'n 165 Xenos-winkels, verspreid over heel Nederland.
Betalen
- Op welke manier kan ik betalen?
-
Online kan je betalen met Bancontact, KBC, Payconic, creditard, Belfius, Paypal, Riverty (extra kosten €1,99) via overboeking en/of met cadeaukaarten zoals de Xenos-giftcard, Huis & Tuin Cadeau en De Cadeaukaart.
- Kan ik bij Xenos achteraf betalen?
-
Ja, dat is mogelijk. Je kunt betalen met een creditcard en Riverty (voorheen Afterpay). Bij Riverty ontvang je een link waarmee je achteraf kunt betalen. Hiervoor betaal je €1,99.
Een andere manier om achteraf te betalen is via overboeking. Je order wordt dan verwerkt nadat de betaling is ontvangen.
- Hoe werkt betalen met een cadeaukaart?
-
Tijdens het bestelproces kun je bij de betaling (stap 3) kiezen voor betalen met een cadeaukaart. Nadat je onderin op afrekenen klikt, wordt je doorgestuurd naar een volgende pagina. Daar kun je kiezen welke cadeaukaart je wilt gebruiken en daarna vul je jouw cadeaukaart gegevens in. Je kunt per bestelling slechts 1 cadeaukaart verzilveren. Dit geldt echter niet voor de Xenos cadeaukaarten: je kunt per bestelling meerdere Xenos cadeaukaarten verzilveren. Is het saldo op je cadeaukaart niet toereikend voor het gehele bedrag? Kies dan voor een andere betaalmethode.
Neem contact met ons op
Chat met ons |
Direct contact |
Bel ons op 078-77 77 68 (lokaal tarief) |
Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur* |
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl |
Antwoord binnen 1 werkdag |
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL |
Antwoord binnen 1 werkdag |
* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.