Menu

Bezorgen

Je kan jouw online bestelling thuis laten bezorgen, waar nodig met PostNL Extra@Home.

Thuis bezorgen

  • Welke vervoerder levert mijn bestelling?
  • Je pakket wordt door PostNL bezorgd.

  • Wat is de levertijd van Xenos?
  • Momenteel is de levertijd 1-2 werkdagen. Xenos rekent maandag t/m vrijdag als werkdagen. Bekijk voor meer informatie de Track & Trace code die je via de mail hebt ontvangen.

  • In welke landen bezorgen jullie?
  • Wij leveren alleen op adressen in België. Het is nog niet mogelijk om in andere landen te leveren, zoals bijv. Duitsland. Voor bezorging op een Nederlands adres, schakel over naar onze Nederlandse webshop.

  • Wat zijn de bezorgkosten?
  • De bezorging is gratis bij een bestelling vanaf €35. Heb je een bestelling van minder dan €35? Dan wordt je bestelling thuisbezorgd voor €6,99. Let op: De bezorgkosten van grote en/of zware producten bedraagt altijd €45,-, ongeacht het aankoopbedrag. Deze worden geleverd door PostNL Extra@Home-bezorging.

     

    Bestelling vanaf €35 Gratis*
    Bestelling onder de €35 €6,99*
    * Zeer grote of zware producten via Extra@Home bezorging €45,-

     

  • Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
  • Ja, dat kan. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een e-mail. In deze mail staat een ’Track & Trace’-code waarmee je de zending kan volgen. Niets ontvangen? Kijk dan eens in je spamfolder, misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen.

  • Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Wacht nog even af. Het kan zijn dat een deel van je bestelling later komt dan verwacht. Is het na enkele dagen nog niet geleverd? Neem dan contact op met de klantendienst.

  • Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?
  • Jazeker, dat kan je tijdens het bestelproces opgeven. Je kan je bestelling bijvoorbeeld op je werk laten leveren of bij iemand anders als dat de bestemmeling is. Na afronding en betaling kan dit niet meer, dus hou hier best op tijd rekening mee.

  • Ik ben niet thuis op het moment van bezorging. Wat nu?
  • Ben je niet thuis op het moment van bezorgen? Dan geeft PostNL het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace of in de PostNL app zie je waar je het pakket kunt ophalen.

 

PostNL Extra@Home

  • Wat is PostNL Extra@Home?
  • Extra@Home is een speciale verzendmethode van PostNL voor zeer grote of zware producten die niet met de reguliere zending mee kunnen.

  • Wanneer wordt een product met Extra@Home verzonden?
  • Wanneer een product te groot of te zwaar is voor de reguliere zending wordt het product verzonden met Extra@Home. Een product met afmetingen vanaf 175 x 78 x 58 cm, is te groot voor de reguliere zending. Ook als één van de zijden van een product hoger, breder of langer is dan deze maten wordt het met Extra@Home verzonden. Bijvoorbeeld: wanneer een product 90 x 90 x 50 cm meet, dan overschrijdt dat product één van bovenvermelde afmetingen. Ook wanneer een product zwaarder is dan 30 kg moet het product verzonden worden met Extra@Home. We verzenden Extra@Home pakketten twee keer per week via PostNL, op dinsdag en vrijdag.

  • Wanneer wordt mijn Extra@Home bestelling geleverd?
  • PostNL Extra@Home levert Xenos-bestellingen op afspraak. Je ontvangt na je bestelling binnen 5 werkdagen een e-mail van PostNL Extra@Home met daarin een bezorgkalender. Met deze bezorgkalender kies je zelf een leverdag die voor jou het beste uitkomt. We verzenden Extra@Home pakketten twee keer per week via PostNL, op dinsdag en vrijdag. Je bestelling wordt geleverd van maandag tot en met vrijdag.

    Vervolgens ontvang je de avond voor de bezorging via e-mail van PostNL Extra@Home bericht over de levertijd. Zij geven via deze mail aan in welk tijdsblok van drie uur je tussen 08.00 en 20.00 uur de bezorging kan verwachten. Vervolgens ontvang je op de dag van levering voor 07.00 uur hetzelfde bezorgbericht, per sms wanneer je een mobiel telefoonnummer hebt opgegeven of een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon. Zorg ervoor dat je thuis bent om het pakket in ontvangst te nemen.

    Let op! De totale levertijd van Extra@Home meubels kan oplopen tot maximaal 2 weken.

  • Ik heb een vraag over de bezorging van Extra@Home, wie kan mij helpen?
  • Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL Extra@Home. Whatsapp: +316-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 8.00 uur en 19.00 uur). E-mail: [email protected].

    Wil je antwoord op een vraag over je zending door Extra@Home, dan kun je ook op hun website bij de 'Veelgestelde Vragen' kijken.

  • Kan ik een Extra@Home-product ook afhalen in een winkel?
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk.

  • Wat zijn de verzendkosten van Extra@Home?
  • De verzendkosten voor een Extra@Home-levering bedragen €45,-. PostNL Extra@Home bezorgt in heel België.

  • Wordt mijn bestelling over de drempel van het opgegeven adres afgeleverd?
  • PostNL Extra@Home levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat er geen obstakels in de weg staan of hangen. PostNL Extra@Home levert ook op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een appartement woont. Ze leveren echter niet op verdiepingen van een woning. Is er geen lift aanwezig of past het product niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege de Nederlandse arbeidsomstandighedenwet mogen de bezorgers van PostNL tot maximaal de 3e verdieping leveren.

  • Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?
  • Ben je op het moment van bezorging niet thuis, dan wordt er een bericht in de brievenbus achtergelaten. Op dit bericht staan een webadres en een telefoonnummer waarop je een nieuwe leveringsafspraak kunt maken. De meerkosten voor een tweede levering bedragen €45,- en zijn voor eigen rekening.

  • Ik wil mijn Extra@Home-bestelling annuleren, kan dat?
  • Wanneer je je bestelling wilt annuleren nadat je deze hebt geplaatst, kan je contact opnemen met onze klantendienst via 078-777768. Zij gaan aan de slag met jouw vraag en bekijken wat op dat moment de beste aanpak is. Dit hangt namelijk af van het feit of de bestelling al onderweg is vanuit ons magazijn.

  • Hoe werkt het als ik een Extra@Home-product wil retourneren?
  • Wil je het product na ontvangst van de bestelling retourneren? Neem dan contact op met onze klantendienst, we helpen je verder om deze retour aan te melden bij Extra@Home. Wanneer je je retour voor 14.00 uur aanmeldt, kan de bestelling de volgende dag al bij jou worden afgehaald. Er zijn geen kosten aan de retour verbonden en je krijgt de oorspronkelijke verzendkosten terug.

 

Neem contact met ons op

Chat met ons  Direct contact
Bel ons op 078-77 77 68 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.