Menu

Retourneren

Spijt van je aankoop? Dat kan gebeuren. Binnen de zichttermijn van 30 dagen mag je producten aan ons retourneren. Dit kan via een pakketdienst (op eigen kosten). Leveringen die incompleet of beschadigd zijn en PostNL Extra@Home-leveringen zijn hiervan uitgezonderd. 

Download het retourformulier

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  • Binnen de zichttermijn van 30 dagen mag je producten aan ons retourneren. Dit kan via een pakketdienst (op eigen kosten). Leveringen die incompleet of beschadigd zijn en PostNL Extra@Home-leveringen zijn hiervan uitgezonderd.

    De kosten voor het retourneren via een pakketdienst zijn afhankelijk van de grootte van het pakket en vallen voor rekening van de klant. Het retouradres is Xenos BV, t.a.v. afdeling Retouren webshop, Schutweg 8, 5145 NP Waalwijk. Je vindt het ook op het retourformulier.

  • Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
  • Als je je bestelling via een pakketdienst retourneert, is dat op eigen kosten.

  • Kan ik een product dat ik online besteld heb, ruilen in een Xenos-winkel?
  • Nee, dit is niet mogelijk.

  • Ja, als je de retourzending via bijv. PostNL verzonden hebt, ontvang je een Track & Trace code waarmee je de status van het pakket kan volgen op de website van PostNL.

  • Hoe lang duurt een terugbetaling na het verwerken van mijn retourzending?
  • Als je via de Track & Trace code ziet dat je retourzending is ontvangen in ons magazijn, kun je de retourbetaling binnen 10 werkdagen op je rekening verwachten. Dit is echter altijd uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. We betalen terug via de door jou gekozen betaalmethode tijdens het bestellen. Indien je de volledige bestelling retourneert, dan betalen we het gehele aankoopbedrag terug inclusief de eventueel betaalde verzendkosten. De eventuele verzendkosten worden niet terugbetaald als je een deel van de bestelling behoudt.

  • Kan ik afgeprijsde producten ook retourneren?
  • Ja, je kan alle ongebruikte producten binnen 30 dagen retourneren. Dit geldt alleen voor online aankopen. Promotieartikelen die zijn gekocht in de winkel zijn uitgesloten van dit retourrecht.

  • Welke producten worden niet retour genomen?
  • • Oorbellen waarvan de verzegeling na levering is verbroken mogen niet geretourneerd worden vanuit hygiënisch oogpunt.

    • Etenswaren met een houdbaarheidsdatum korter dan 30 dagen.

  • Kan ik een 'Online Only'-product retourneren in de winkels?
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk.

  • Waar moet mijn retourzending aan voldoen?
  • Hieronder vind je de voorwaarden die we stellen aan retourzendingen. Belangrijk om hier rekening mee te houden als je de volledige retourbetaling wilt ontvangen. Als de retourzending niet aan onderstaande voorwaarden voldoet kunnen we een deel van het retourbedrag inhouden.

    • Voldoende gefrankeerd zijn;

    • Binnen de zichttermijn van 30 dagen na levering moet het product geretourneerd zijn;*

    • Het product moet in de onbeschadigde fabrieksverpakking zitten;

    • Het product moet compleet geretourneerd worden;

    • Het product is niet gebruikt;

    • Wij vragen je om bij de retourzending het ordernummer duidelijk zichtbaar te vermelden;

    • Als je de volledige order retour stuurt, ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten retour.

    *Indien je op dag 30 na levering van de aankoop afziet, heb je nog 14 dagen de tijd om daadwerkelijk te retourneren.

  • Retourneren via Europees modelformulier voor herroeping
  • Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping om kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

 

Neem contact met ons op

Chat met ons  Direct contact
Bel ons op 078-77 77 68 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.